Petra Lillová
Budete potřebovat pravítko.
Žáci si budou zkoušet měření obdélníků- každou barvu zvlášť a pak i barvy dohromady. (Pozor na přikládání nuly na začátek obdélníků.)
Ve sloupečcích počítejte příklady,jak jste zvyklí.
Můžete měřit i jiné předměty, které máte doma ( s přesností na celé centimetry).
Na této straně spočítejte příklady v domečku a sloupečky příkladů u žluté tužky. Hodiny budeme probírat v prvouce. Pokud budete chtít, můžete si o hodinách povídat už teď. Stačí, když si vysvětlíte celé hodiny(malá a velká ručička, ciferník).
Počítejte po jedné až do dvaceti. Zkoušejte tam i zpět.
Zkoušejte čísla 15-20 vyskládávat pomocí desítky a jednotek, co jsme si vyrobili. Pokud máte dostatek drobných (nebo si peníze vyrobíte), můžete čísla vyskládávat i pomocí peněz.
Pro názornou představu můžete také použít úplně poslední stranu pracovního sešitu. U koleček buď zakrývejte nebo můžete určitý počet vyskládat.
Na zadní straně pracovního sešitu máte i vypsaná čísla do dvaceti. Zadané číslo děti ukážou v číselné řadě. Následně se ptejte, které číslo je hned před, hned za. Můžete přidat otázky typu: Které číslo je o 2(3,4...) větší, nebo o 2(3,4...) menší.
Pokud dětem příklady nejdou dobře, je dobré příklady vyskládat. Příklad: Vyskládej příklad 2+3 pomocí koleček. Děti vyskládají 2červená a 3modrá kolečka a řeknou výsledek. K tomu pak přidají celou desítku(červenou). Děti pak vidí celý příklad 12+3.
Můžete vymýšlet čísla a procvičovat desítky a jednotky. Děti si vybarvují a u toho říkají, z kolika desítek a jednotek se číslo skládá. Příklad: číslo 15 má 1desítku a 5jednotek.
Můžete procvičovat i opačně. Příklad: Co je to za číslo? Má 1desítku a 7jednotek. Děti odpoví 17.
Můžete procvičovat i pohybově. 1dřep= 1desítka; 1tlesknutí= 1jednotka.