Děkuji všem, kteří mi zaslali vypracovaná cvičení. Ostatní prosím o zaslání – je to zpětná vazba pro vás i pro mne, zda zvládáte dané učivo.
Cíl: Opakovat zejména větné členy a pravopis.
1. Zopakujte si všechny poznatky o větných členech (podmět, přísudek, přívlastek, předmět, příslovečné určení) např. podle učebnice s. 68 – 74.
2. Vypracujte níže přiložený pracovní list, ve kterém si zopakujete větné členy, slovní druhy a pravopis. Pracovní list mi můžete poslat, pokud chcete kontrolu ihned, nebo mi ho ukážete, až se uvidíme. Nemusíte ho tisknout, řešení si můžete psát do sešitu.
Cíl: Poslech ukázky příběhu s dětským hrdinou.
Minulou hodinu jste se dozvěděli, co je typické pro literaturu s dětským hrdinou. Vyhledali jste také některá díla a autory. Jedním z autorů příběhů s dětským hrdinou je René Goscinny, který vytvořil postavu malého Mikuláše. Poslechněte si ukázku z knihy Mikuláš a jeho přátelé. Do sešitu si poznamenejte: René Goscinny: Mikuláš a jeho přátelé. A pod nadpis si napište všechny postavy, které v ukázce vystupují. Přeji vám příjemný poslech (trvá to 9 minut)
V pondělí byl státní svátek, hodina slohu odpadla.