Děkuji všem, kteří mi zaslali test z minulého týdne. Ostatní prosím o zaslání – je to zpětná vazba pro vás, zda jste zvládli dané učivo.
Cíl: Práce s textem – četba textu, vyhledávání neznámých slov, vyhledávání informací v textu.
1. Přečtěte si další příběh o detektivech Smart Alecovi a Sweet Sue v učebnici na straně 58.
2. V textu se objevila níže uvedená slova. Pokud jejich význam neznáte, najděte si je prosím ve slovníku a zapište do sešitu.
an award
the environment
to protect
to receive
to steal
to kidnap
a fake
to catch
an event
a thief
to arrest
3. V učebnici 59/2 máte za úkol určit, zda jsou daná tvrzení správná nebo ne, nebo to v textu nebylo zmíněno. Vypracované cvičení mi prosím pošlete mailem.
Cíl: Zopakovat si tvoření trpného rodu a aplikovat znalosti.
1. Zopakujte si z předešlých hodin tvoření trpného rodu.
2. V učebnici 59/4 je vaším úkolem přepsat věty v činném rodě do trpného rodu. Pozor: je třeba dodržet čas. Nezapomeňte, že podmět se stane činitelem děje (by) a předmět se stane podmětem. Pošlete mi prosím vaše řešení mailem.
Cíl: Zopakovat si slovní zásobu na téma „ochrana životního prostředí“. Pracovat s textem – četba textu, vyhledání informací v textu.
1. Zopakujte si slovní zásobu na téma „ochrana životního prostředí“.
2. Přečtěte si text v přiloženém souboru a vyberte správnou odpověď ve cvičení 59/5a v učebnici. Poté si zkontrolujte s řešením.
Řešení:
1b, 2a, 3c, 4b, 5c
3. Doplňte vhodná slova z nabídky do textu. Poté si zkontrolujte s řešením.
Řešení:
1 Detergent 2 feathers 3 waterproof 4 oil 5 thirty-eight 6 weeks
Zkuste si zahrát Wordshake – Klikněte na bílý trojúhelník ve fialovém kolečku v odkaze. Ze 16 písmen máte během 3 minut složit co nejvíce slov. Slova musí mít 3 – 7 písmen. Každé písmeno můžete použít jen jednou. Čím delší slovo, tím více bodů. Nesmíte používat jména a zkratky. Klikejte postupně na písmenka. Až bude slovo napsané, klikněte na Enter. Když budete chtít, napište mi, jak jste byli úspěšní.
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/games/wordshake