Chválím všechny, kteří pečlivě plní zadanou domácí přípravu.
Opakování
Cíl: zařadit a pojmenovat běžné druhy kapraďorostů, rozpoznat dva typy lodyh.
A) Podle prezentace si zopakujte kapraďorosty - zkuste určit zástupce (kontrolu si proveď podle řešení v prezentaci).
B) Vypracuj opakování - výtrusné rostliny v učebnici strana 76 (není nutné opisovat zadání, stačí psát opět řešení, tak jak to děláme). Odpověď pošlete na e-mail radka.jarosova@zsloket.cz
Odeslané práce si pečlivě ukládejte. U ofocených prací je důležité, aby bylo vidět jméno, téma práce a ročník.
Téma: Kořen- části těla semenných rostlin
Cíl: vyjmenovat stavbu, přeměnu (uvést příklady) a význam kořene.
Semenné rostliny - nahosemenné, krytosemenné - úvod.
Stavba kořene, přeměny kořene, význam kořene.
Semenné rostliny
zapište si do sešitu společné znaky (str. 77).
rozdělení + příklad (nahosemenné, krytosemenné).
vždy u nové učební látky v sešitě zapisujte také datum vypracování.
Kořen - stavba kořene, přeměny kořene, význam kořene
Přečti si učební látku na str. 77 - 78.
Prohlédni si řádně obrázky - hlavní kořen, svazčité kořeny.
Požádejte rodiče , aby vám udělali podélný řez kořenem mrkve (je nutné dodržovat bezpečnost práce s nožem) a porovnejte s obrázkem v učebnici (str. 77). Prohlédněte si základní pletivo, kořenové vlásky, pokožku, vodivé pletivo s cévními svazky, dělivé pletivo a kořenovou čepičku. Obrázek si namaluj do sešitu + popis.
Zapište si do sešitu informace z textu ohledně přeměny kořene a významu kořene (shrnutí str. 78).
Zkuste si ústně odpovědět na otázky str. 78 - otázka 1, 2,3.