Téma: opakování - houby
Cíl: procvičovat názvy hub
Hledej ve větách houby (správné řešení si řekneme společně v rámci on-line výuky - vypracovat do pátku 3. 4.).
Házel do sebe dlabanec opravdu rychle. Vysvětlení: dlabanec je jídlo...........................................
Vystupoval jako zákazník, ale byl to kontrolor.........................................................................................
Vyfotil hory ze cvičné louky............................................................................................................................
Téma: Živá příroda - rostliny
Cíl: Vyjmenovat společné znaky rostlin
Doplňte si do sešitu další společné znaky rostlin. Nezapomeňte napsat datum.
Reakce na změny v přírodě: například na změnu teploty vzduchu - květy se teplem otevírají a při chladu zavírají (např. tulipán), listnaté stromy shazují listí (v zimě je méně vody a světla), při nedostatku vody rostliny usychají.
Pohyb: kořeny spojeny s půdou, pohybují částmi svého těla - slunečnice se otáčí za Sluncem, pomocí semen - poletují ve větru, odnáší je voda, v tělech živočichů.
Růst: rostou (mění velikost i vzhled), vyvíjejí se.
Rozmnožování: kvetoucí rostliny - semeny (pampeliška), částmi rostlinného těla (cibule - narcis, hlízy - brambor), nekvetoucí rostliny - výtrusy (mechy, přesličky, kapradiny).
Zdroj výukových karet - www.datakabinet.cz