Cíl: Ověřit si znalosti o větných členech. Naučit se, jak graficky znázornit větu jednoduchou.
1. Určete v následujících třech větách větné členy (podmět Po, přísudek Př, přívlastek shodný Pks, přívlastek neshodný Pkn, předmět Pt, příslovečné určení místa PUM, příslovečné určení času PUČ, příslovečné určení způsobu PUZ). (Stačí nad dané slovo napsat zkratku větného členu)
Tyto tři věty si prosím přepište do sešitu a vyfocené řešení mi pošlete mailem. Můžete i vyplnit a poslat mi níže přiložený dokument ve Wordu.
Termín odevzdání: do středy 15. 4.
Věty
1. Na stole leží černé pero.
2. Diváci napjatě sledovali fotbalový zápas.
3. V červnu zrají třešně.
2. Vzpomínáte si na jednu hodinu, kterou jsem začala tím, že si dnes budeme malovat? Nakonec to malování bylo trochu jiné, než jste si hned po tom mém úvodu představili. Malovali jsme totiž věty, lépe řečeno: graficky jsme znázorňovali větu. Teď bychom si měli tento grafický záznam zopakovat.
Podívejte se do sešitu a připomeňte si, jak jsme graficky větu znázorňovali. Přehled máte také v učebnici na straně 81. Dozvíte se tam navíc, jak graficky znázornit podmět nevyjádřený nebo několikanásobný větný člen.
Informace, které vám pomohou s větným rozborem, naleznete také na straně 82 v oranžovém rámečku dole. Po přečtení tohoto rámečku si uvědomíte to, co už tušíte nebo víte, že jeden větný člen neznamená jedno slovo. Jeden větný člen se může skládat i ze dvou slov (např. PUM – u lesa)
Pokud si ještě nejste jisti tím, jak udělat grafické znázornění věty jednoduché, pusťte si níže přiloženou prezentaci.
Zkuste si graficky znázornit tři věty v níže uvedeném souboru a zkontrolujte si s řešením.
3. V pracovním sešitě 42/5 máte graficky znázornit několik vět.
Vybrala jsem větu „Děti chytaly na louce barevné motýly.“ Tuto větu se pokuste graficky znázornit a poslat mi vaše řešení mailem. 🦋🦋🦋
LITERATURA
Cíl: Seznámit se s charakteristikou literatury s dětským hrdinou. Vyhledat autory děl s dětským hrdinou.
Budeme se zabývat dobrodružnou a humornou literaturou s dětským hrdinou. Pročtěte si přiloženou prezentaci, kde se dozvíte základní informace o literatuře s dětským hrdinou. Na konci prezentace jsou otázky, na které odpovězte písemně do sešitu literatury. Poté si vaše odpovědi zkontrolujte s řešením na posledním listu prezentace.
2. Vyhledejte na internetu autory následujících děl. Autory i díla si napište do sešitu. Pošlete mi vaše odpovědi mailem.
Bylo nás pět
Honzíkova cesta
Martínkova čítanka
Tajemství proutěného košíku
Pipi Dlouhá punčocha
Mikulášovy patálie
Napište krátkou historku z vašeho života na téma Velikonoce. Text si schovejte a odevzdáte mi ho ve škole.