Cíl: Zopakovat předložky místa. Použít předložky místa ve spojení se 3. pádem.
1. Podívejte se do sešitu a zopakujte si předložky místa. Až si budete jisti, že je znáte, napište do sešitu překlad následujících předložek: vedle – za – před – v – nad – pod.
Poté si zkontrolujte s řešením. Kdo má bez chyby, dostává na dálku🐫 .
Řešení: neben – hinter – vor – in – über – unter
2. Připomeňme si pravidlo pro použití 3. pádu po předložce místa: Pokud se zeptáme pomocí otázky KDE? (např. Kde je židle? – Před stolem.), pak je dané podstatné jméno, které následuje za předložkou místa, ve 3. pádě. Určitě si pamatujete, jak vypadají členy určité ve 3. pádě. Zkuste je vyjmenovat. Správně to bylo takto: der – dem, die – der, das – dem, die – den.
3. Do sešitu si přeložte následující věty. Poté zkontrolujte s řešením. Kdo bude mít max. 2 chyby, zaslouží si 🐵
Propiska je na stole.
Kniha je vedle propisky.
Lampa je za stolem.
Židle je před lampou.
Řešení:
Der Kuli ist auf dem Tisch.
Das Buch ist neben dem Kuli.
Die Lampe ist hinter dem Tisch.
Der Stuhl ist hinter der Lampe.
4 Vypracujte cvičení 10/2 v pracovním sešitě. Podle obrázku máte popsat, kde se co nachází. Poté si zkontrolujte s řešením (pozor – může být více řešení než uvádím já, důležité je zachovat 3. pád). Za odměnu, že jste dnes hezky pracovali, dostáváte všichni🦔. Kdo bude chtít, může vypracovat i druhou část cvičení, kde máte popsat, co se na druhém obrázku změnilo.
Řešení:
der Kuli – neben dem Buch
das Buch – auf dem Tisch
der Rucksack – unter dem Stuhl
das Poster – an der Wand
das Heft – auf dem Tisch
das Haus – auf dem Poster
der Stuhl – vor dem Tisch
die Lampe – auf dem Tisch
die Landkarte – an der Wand
der Kalender – an der Wand
Dnes jsem vybrala písničku, kterou možná budete znát.
Nena: 99 Luftballons.